Gavl malerier

Valby Fortællinger - kunstprojekt på Valbys gavle

Taget her: Valby, København, Denmark

Valby Fortællinger er et kunstprojekt som Områdefornyelsen Gl. Valby sammen med en borgergruppe har iværksat. Minimum seks værker skal etableres over de næste to år, og målet er, at Valby Fortællinger skal fremhæve historiske elementer og formidle de fortællinger, der findes i og imellem husene i blandt andet Pigekvarteret.

Historien om storbyhaven ved Gadekærvej… Fra vådområde til hundelortepark til grønt mødested. I sin tid lå der et gadekær bag Valby Langgade 74 op mod Sylviavej, her kom Valby landsbys kreaturer og slukkede deres tørst. I nyere tid har arealet mellem Mosestykket og Erik Ballingsvej fungeret som park...

Storbyhaven åbnes den 31. maj kl 14.00

INDTAG PARKEN – Pak en madkurv og tag et tæppe, dine naboer og børn under armen og vær med til indvielsen af jeres nye storbyhave ved Gadekærvej. Det bliver en hyggelig og festlig eftermiddag med musik, grillmad, dans og sjov for børn og voksne.

Børnene kan få deres ansigter malet som fx farlige dyr, spiderman eller sommerfugle, lave snobrød og pandekager og danse med Kalilu og se Capoeria opvisning. I løbet af eftermiddagen kommer Valby Skakklub også forbi og udfordre til skak i både mini og mega format.

Valby Slagteren og Kvindeforeningen fra Akacieparken kommer og sælger grillmad og tilbehør til billige penge. Imens vil det yderst festlige jazzband, Jack Street, stå for livemusikken.

Tillykke med den!

Kl. 14.00 og kl. 16.00
Rundvisning og fortælling om tankerne bag parken ved Arkitekt Jacob Kamp fra tegnestuen 1:1 Landskab
Kl. 14.30
Opvisning med Capoeira Malungus og workshop
Kl. 15.00
Tale ved Teknik- og Miljøborgmester, Ayfer Baykal, og Formand for Områdefornyelsens styregruppe, Ejner Jensen.
–der serveres friskpresset juice og æbler.
Kl. 15.30
Dans med Kalilu
Kl. 15.00
Snobrød/pandekager for alle sammen med Timotheus Kirke
Kl. 16.00-19.00
Salg af grill mad fra Valby Slagteren og tilbehør ved Kvindeforeningen fra Akacieparken.
Dagen rundes af med fællesspisning og musik ved Jack Street band.

Alle er velkomne.

Link til gamle Valby