Referat af Bestyrelsesmøde 3. Maj 2023

1. konstituering af bestyrelsen
    1. kasserer: Peter Væver
    2. Sekretær: Gry
    3. Suppleanter har ikke stemmeret. Dette var der enighed om blandt bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

2. Aftale foreløbig mødekalender for foreningsåret 2023/2024
    1. Foreløbig mødekalender hænges op i opgangene.
      1. Mødes i udgangspunktet 6 gange om året + en GF
        • 13. Juni, kl. 19.30
        • 15. August, kl. 19.30
        • 7. November, kl. 19.30
        • 30. Januar, kl. 19.30
        • 12. Marts, kl. 19.30

3. Tilbud indhentet fra PKP v/Sidse
    1. Sidse har talt med Mathias. Mathias har indhentet to tilbud. Forskellen ligger i, hvordan fugtproblematikken løses. Det ene firma vil bruge tagpap, det andet vil bruge en lak i mørtlen, som skal skabe en vandtæthed. Tilbud har en gyldighed på en måned, der er ca. to uger tilbage på nuværende tidspunkt.
    2. Mathias siger, det kan overvejes om der skal stilles en AB-garanti.
    3. Kontakt til Nicolaj Robinson (nabo) mhp. orientering om de to tilbud.

4. Nedsættelse af mur-udvalg
    1. Beslutningsdygtig på bestyrelsens vegne:
      • Andreas og Sidse. Peter Hviid vil gerne inviteres med og deltage, når han har mulighed herfor.

5. Status tilbud ifm. Brandeftersyn
    1. Peter Væver har fået tilbud fra virksomhed, der kan afhjælpe de i rapporten anførte anmærkninger vedr. brandsikkerhed på loftet, anslået ca. kr. 45.000 + moms, ca. kr. 60.000 og evt. kr. 10.000. Dette tilbud skal accepteres og sættes i gang.
    2. Problemstilling vedr. lemmen er der ikke givet tilbud på. Der skal indhentes tilbud herpå. Peter Væver undersøger dette.

6. Status Fibernet
    1. Næsten alle beboerne har fået etableret fibernet. Der er fire beboere, der ikke har fået lavet det.
      Der vil blive lavet en opfølgningsrunde. Peter Hviid har bedt om at få potentielle datoer og afventer svar.

7. Evt.
    1. Peter Væver:
      1. EBV 4B, 2. Th. Er sat til salg. Salgsopslaget er behæftet med flere fejl, herunder at der i beskrivelsen fremgår, at man har en personlig parkeringsplads samt at loftet kan benyttes i videre omfang end det er muligt i henhold til bygningens reglement. Peter Væver har gjort ejendomsmægler opmærksom herpå og bekræfter skriftligt.
      2. Clever:
        1. Clever har faktureret ca. 15.000 kr. For meget for etableringen af ladestander. Der kommer ny kreditnota med 10x1250 kr. Fra Clever.
      3. Beskrivelse af arbejdsopgaver for vicevært er udleveret til alle på dagens møde.

2. Sidse
      1. Som lovet på GF hænger Sidse lister op med kontaktoplysninger på nøglepersoner.
      2. Vi skal fortsat kigge på støjgener fra 4B, 2. Th.
      3. Parkeringspladsens skiltning er svær at forstå for mange. Andreas og Peter har talt med parkeringsfirmaet, som har oplyst at de efterlever alle regler og at de ikke vil ændre på det.