Bestyrelsesmøde 26.09.2022

Referat af møde 26.09.22 kl 17.30 i kælderen. 

Tilstede: Peter V., Andreas, Gry og Bent. 

fraværende med afbud: Sidse og Peter H.

Dagsorden:

1).   Brandteknisk tilsyn af ejendommen. 

 (Modtaget udkast til Aftale fra DBI)

Den 26.08.22 modtog BE 1.ste udkast til en aftale fra DBI, - og den 22.09.22 modtog BE, efter kontakt, et nyt udkast til aftale. 

I udkastet var tilsynene fordelt således at 2 tilsyn først finder sted efter 3 år og næste igen efter 5 år og efterfølgende hvert andet år, - og ikke som nævnt i 1.ste udkast pr. automatik, en gang årligt.

BE ønsker ikke en “abonnementsordning”, og vil derfor forsøge, at få stadfæstet i aftalen, at der efter det 3 tilsyn (5år), kun skal finde ekstra tilsyn sted, når ejendommen anmoder om det, og ikke med en automatik hvert andet år, som udkastet lægger op til. 

Der var dog enighed i BE om, at såfremt dette ikke var muligt - så kan aftalen indgås, idet aftalen kan bringes til ophør med et varsel på 6 måneder efter 1.ste. tilsyn. 

Bent tager kontakt til DBI, for at prøve at sikre ovenstående,-  ellers indgås aftalen som den foreligger. (2.udkast). 

2).   Støjgener i 4B 2th og 4C 2 th. 

Punktet er fastsat til det ordinære BE-møde ultimo november - men BE ønskede allerede nu, at opsætte tænd-og sluk ur i 4C 2 th, tilsvarende det som har fundet sted  i 4B 2th. (Det er de 2 lejligheder, hvor centralsuget giver støj problemer). Ønsket tiltrådt. 

3).   Evt. Muren til naboen:

Der er taget kontakt til naboen, med ønske om et første møde til drøftelse af muren. 

Svar herpå afventes. 

bent 27.09.22.

Referat fra bestyrelsesmøde 16. august 2022

Referat BM 2 – 16/8/2022
Fremmødte: Peter Væver, Bent Frisk, Andreas Møller, Gry Friis, Peter Hviid, Sidse Hogan
Fraværende: Ingen

Dagsorden
1. Gennemgang af Den ekstraordinære GF den 28.08.22. (materiale, udsendelse og afvikling).
2. Opfølgning på Den ordinære GF 29.04.22. (Referat godkendt 17.06.22).
3. Økonomi / Regnskab og budget
4. Støj fra ventilation
5. Evt.

1. Gennemgang af Den ekstraordinære GF den 28.08.22. (materiale, udsendelse og afvikling). Kl 16.

Vi gennemgik dagsorden og opbygning af mødet.
Vi gennemgik foreløbigt svar fra advokat vedr fordelingtallet. Sidse har forespurgt om evt juridiske
udfordringer vedr. ændring af fordelingstallene. Skriv rekvireres til BE’s anvendelse fra advokat hurtigst
muligt.
Sidse og Peter laver forslag til indkaldelse til GF – samt dagsorden.
Når det er klar printer Peter og deler rundt i postkasser.

2. Opfølgning på Den ordinære GF 29.04.22. (Referat godkendt 17.06.22).
Opfølgning på beslutninger:
a. Brandteknisk gennemgang. Dansk Brandteknisk Institut vil gennemgå foreningen. Bent tager den
opgave.
b. Mur reparation, Bent tager kontakt fsva. deling af udgifter. Evt støtte fra Andreas og Sidse
c. Peter opdaterer hjemmesiden fvsa den succesfulde opsætning af døråbnere.
d. Ladestandere orienteres omkring på den ekstraordinære generalforsamling. v/ Bent.
3. Økonomi / Regnskab og budget v/ Peter V.
Budgettet og regnskab hænger sammen.
4. Ventilation og støj i 4B 2 TH
Kontakt fra beboere, forespørgsel genfremsendt siden møde sidste år, hvor tænd/sluk ur blev oprettet.
4B 2TH og 4C 2TH – har begge problemer med at ventilationssystemet larmer så meget at de ikke kan
bruge rummene i almindeligt omfang.
BE ved ikke om en udskiftning af motorer vil løse problemet, men vi vil undersøge dette ved at kontakte
en fagmand for centralsug / ventilatorer.

Forslaget om second opinion efter nuværende ventilationsfirma kommer på besøg er helt ok, for 4B
2TH egen regning.
Gry og Andreas tager kontakt.

5. Evt.
Nikolai klipper hæk i morgen
Nikolai vasker trappeopgange inden længe.

Udførte opgaver:
• Administrator har kontaktet KK, for at få parkeringspladsen fjernet fra gul zone overblikket.
Dette kan ikke lade sig gøre fra kommunens side.

• Trimning af træ (nabo). Er sket.
• Opsætning af døråbnere er klaret. Sat op.

referat fra bestyrelsesmøde 17. maj 2022

Referat fra bestyrelsesmøde 1. EF Erik Ballingsvej 4

Afholdt d. 17/5/2022

Fremmødte var: Bent Frisk, Peter Væver Petersen, Sidse Klarlund Hogan, Gry Friis og Andreas Møller

1) Konstituering af bestyrelsen

Formand: Bent Frisk

Kasserer: Peter Væver Petersen

Sekretær: Sidse Klarlund Hogan

Medlemmer: Gry Friis og Andreas Møller

Ligeledes aftalte bestyrelsen at suppleant Peter Hviid fremover vil blive inviteret til BM, samt have stemmeret ved møderne.

2) Godkendelse af referat fra G/F den 29.4.2022

Referatet blev gennemgået og godkendte med enkelte rettesler.

3) Fastlæggelse af mødekalender for det kommende foreningsarbejde

Mødekalender for bestyrelsesåret 2022/2023 blev fastlagt.

Datoerne kan ændres ved behov, men er i udgangspunkt aftalt til:

Maj 2022: Konstitueringsmøde

Aug 2022: 16/8 kl 19

Nov 2022: 29/11 kl 19

Februar 2023: 7/11 kl 19

Marts 2023: 28/3 kl 19

4) Regnskab og bilag til godkendelse

Regnskab og budget for 2022, samt bilag blev godkendt

5) Vedtagne projekter til udførelse.

Vi har i bestyrelsen følgende projekter, som skal følges op på:

1. Døråbnere / ansvarlig Peter Væver

2. Muren / ansvarlig Sidse Klarlund Hogan

3. Elstandere / ansvarlig Gry Friis

4. Brandtilsyn / ansvarlig Peter Væver

5. Parkeringsskilt / ansvarlig Peter

6) Vedtægtsproblematik

BE gennemgik vedtægterne.

Peter Væver har opdateret hjemmesiden med vedtægtsændringen som blev vedtaget på GF 2022.

7) Eventuelt

Sidse vil se på muligheden for at oprette en fællesmail til bestyrelsen.

referat fra bestyrelsesmøde 11. april 2022

Referat fra BE-mødet 11/4-22 kl. 13.00 hos Peter. 

Tilstede: Bent, Andreas og Peter. 

Dagsorden:

1).  Regnskab og bilag til attestering

2).  Generalforsamlingsmateriale til udsendelse

3).  Bestyrelsens beretning

4).  Orientering fra projektgruppen (mur/skraldeskuret/cykelparkering)

5).  Danske bank.  Arrangement til E/F. 

6). evt. 

Ad.1.  Regnskabet gennemgået og godkendt. Bilag attesteret. 

Ad.2.  Generalforsamlingsmaterialet blev gennemgået, og godkendt til udsendelse. 

Ad.3. Formandens udkast til beretning tiltrådt med mindre tilføjelser. 

Ad.4.  Arbejdsgruppen vedr. mur/skraldeskur/cykelparkering, afholder møde umiddelbart efter BE-mødet i dag, og en orientering eller forslag fra gruppen til GF, vil derfor først foreligge på et senere tidspunkt - dog senest en uge før GF. 

Ad.5.  Sidse har orienteret Peter om et gratis informationsmøde i Danske Bank, henvendt til ejerforeninger - hvor banken vil orientere om de muligheder de har for at hjælpe. 

Peter og Sidse deltager i mødet, på E/F’s vegne. 

Ad.6.  Intet. 

--

Bent Frisk

referat fra bestyrelsesmøde 3. februar 2022

Referat af BE-møde den 3/2-22 kl 14.30 hos bent. 

Tilstede: Bent, Peter og Andreas. 

Dagsorden:

1).   Godkendelse af bilag. 

2).  Godkendelse af regnskabsudkast 2021. 

3).  Godkendelse af budgetudkast 2022. 

4).  Opfølgning af projekter:

5).  Planlægning af GF og dato. 

6).  Evt. 

Ad pkt. 1). Godkendelse af bilag. 

Bilag godkendt og underskrevet. 

 Ad pkt. 2). Godkendelse af regnskabsudkast 2021. 

Regnskabet fremlagt og godkendt til revision

 Ad pkt. 3). Godkendelse af budgetudkast 2022. 

Budget fremlagt og godkendt. 

 Ad pkt. 4). Opfølgning af projekter:

 4a. Muren mod naboen.  

Status: Ved møde 13/8-21 med Kbh.K om placering af cykelskur - blev BE opfordret til at tage kontakt til en byggerådgiver m.h.p. en løsning af projektet cykelskur. 

BE tog kontakt til PKP ved Kåre Press Kristensen (tidligere rådgiver på E/F’s regnvandsbed), - og bad ham fremkomme med en løsning på et cykelskur. 

Ved besigtigelsen gjorde BE opmærksom på at vi også havde en udfordring med vores affaldssortering og med muren ind til naboen, der stod for en større renovering. 

 Ultimo december modtog BE et udkast til løsning af cykelskur og affaldssortering - men reetablering af muren og økonomien hertil var ikke medtaget. PKP er derfor blevet bedt om, at undersøge det lovmæssige grundlag for en renovering. Hvad må vi, Hvad kan vi, og ikke mindst Hvad koster det.

Når svar foreligger på disse spørgsmål også - så indkaldes arb.gr. til en drøftelse, og beslutning af det videre forløb. 

 4b. Pro-Ventilation. 

Status: Færdig

 4c. Kuldebroer. 

Status: Færdig

 4d. El-Ladestander. 

Status: Færdig. Indstilles til beslutning på GF.

 4e. Aut-døråbning. 

Status: BE fremlægger forslag på GF. 

 Ad pkt. 5). Planlægning af GF og Dato. 

GF planlagt til 29 april 2022. 

 Ad pkt. 6). Evt. 

6a. Elevator i 4C ( støjproblemer)

Peter gør opmærksom på problemet ved næste service.

ref. bf. 

Referat af BE-møde lørdag den 6. november 2021

Referat af BE-møde lørdag den 6. november 2021, kl 14.00 hos Andreas. 

Tilstede: Peter, Andreas og Bent. 

Dagsorden:

1). Økonomi

2). Centralsuget

3). Isolering af loftlemme

4). Automatisk døråbnere

5). Evt. 

Ad. pkt. 1:  Økonomi. 

Økonomien fremlagt, gennemgået og godkendt. 

Af. pkt. 2:  Central-Sug. 

Der er konstateret uregelmæssigheder i ejendommens ventilationssystem - især opgang B har været præget af konkrete støjproblemer. 

En konsulent fra ventilationsfirmaet Pro-Ventilation har efterfølgende gennemgået ejendommens  centralsug, og konstateret, at det på nogle områder ikke fungeret optimalt. 

Centralsuget består af 3 separate anlæg. Et i hver opgang. 

Der afventes tilbud fra Pro-Ventilation om, hvad der skal gøres for at anlægget igen kan fungere optimalt. 

Der startes op i opgang B, hvor problemerne er konstateret - men alle 3 opgange vil blive undersøgt. 

Vi ved dog allerede nu, at centralsuget for at kunne fungere, ikke må tilsluttes emhætte med motor - men kun emhætter specielt produceret til ejendomme, med centralsug. 

Ad. pkt. 3.  Isolering af loftlemme:

Der er konstateret kuldebroer i forbindelse med loftlemme der giver adgang til ejendommens lofter. 

Peter kontakter BG-Byg, for at indhente tilbud på isolering af loftlemmene. 

Ad. pkt. 4. Automatisk døråbnere:

I fortsættelse af drøftelsen om automatiske døråbnere, (senest ved sidste GF) -  har BE fået undersøgt om dørenes placering med åbning udad, udelukker etablering af  en aut. døråbning. 

Det er ikke tilfældet, og BE er derfor indstillet på, at etablere aut. døråbning i samtlige tre opgangsdøre. BE indhenter et opdateret tilbud, der forelægges GF - hvorefter etableringen kan udføres umiddelbart herefter. 

Ad. pkt. 5. Evt:

Intet at bemærke. 

ref. bent

referat fra bestyrelsesmøde 27. september 2021

Referat af BE-møde den 27 sept. 2021 kl. 14.30 hos Peter. 

Tilstede: Bent, Peter og Andreas. 

Dagsorden:

1).  Udsugning

2).  Elevatorer

3).  Isolering af loftlemme

4).  Økonomi & bilag

5).  Evt. 

Ad. 1).  Udsugning;

Der er beboere, der oplever støjproblemer med Centralsuget, og anmoder foreningen om at få anlægget gennemset.  

Peter tager kontakt til firmaet Intervent, for at få etableret et møde med en konsulent,  - dels for at blive klogere på selve systemet,  men også for, at danne sig et overblik over, hvad en tilstandsrapport med en gennemgang af systemet, vil koste. 

Ad. 2). Elevatorer:

Der er periodevis forstyrrelser i brugen af elevatoren i opgang B. 

(døren vil nogle gange ikke åbne). 

Thyssen - Krupp har været tilkaldt, for at afprøve og tilse elevatoren, men har ikke fundet fejl ved brug af denne. 

Beboerne  konstatere imidlertid stadig at der er uregelmæssigheder, der viser sig en gang i mellem ( ca hver 10 gang). 

Der tages fornyet kontakt til Thyssen- Krupp for at få foretaget ekstra eftersyn og Service på elevatoren. ( iht vores servicekontrakt). 

Peter kontakter dem igen. 

Ad. 3). Isolering af lofterne. 

Området omkring loftlemmene i 2.den sals lejlighederne danner kuldebroer, og BE har ved et tidligere BE-møde  besluttet at få gjort noget ved det,  inden vinteren sætter ind. 

Når tømreren   er her den 5 okt. for at lave tilgang i terrassebrædderne til afløbet fra altanerne på 1 ste og 2 den sal - så bedes han om at fremkomme med tilbud på isolering af loftlemmene i 2 sals lejlighederne. 

Ad. 4).  Økonomi:

Oversigt over E/F’s økonomi, gennemgået, og udgiftsbilag underskrevet. 

Ad. 5).  Evt

Intet under evt. 

--

Bent Frisk

referat fra bestyrelsesmøde 13. august 2021

Referat af møde i bestyrelsen, Fredag den 13 august kl 18.30 hos Bent. (tilstede: Bent, Andreas og Peter).

Dagsorden:
1).  Konstituering af bestyrelsen
2).  Opfølgning på Generalforsamlingen
3).  Evt.

Ad. 1). Konstituering.
Formanden var på valg og blev genvalgt. Peter og Andreas fortsætter i bestyrelsen, medens Eigil udgik, på grund af fraflytning. Bestyrelsen består kun af 3 personer,- og en stor del af arbejdet, i det kommende forenings år vil derfor beror på medinddrage så mange som muligt af medlemmerne, hvis de besluttede arbejdsopgaver skal udføres.

Ad. 2). Opfølgning på Generalforsamlingen.
Udarbejdet referat fra GF, foreligger pt. i en form, som gør det muligt for BE allerede nu at kunne drøfte og gennemgå nogle af de arbejdsopgaver, som der skal arbejdes med i det kommende forenings år.
Det blev bl a. besluttet, at der skulle arbejdes for etablering af en el-ladestander på vores P-plads,  ligesom forslaget om et cykelskur i haven langs stien skulle genoptages og fortsættes.
BE fik opbakning til at sammensætte og etablere en arbejdsgruppe, til løsning af mur og renovations-situationen i “smøgen”. Sidstnævnte var stillet som forslag fra BE, og blev vedtaget, dog uden, det i forslaget nævnte, om etablering af en cykelparkering, i smøgen.
Derimod blev det vedtaget, at genaktivere  arbejdet med KK, om muligheden for et cykelskur i haven langs stien.
BE har derfor tidligere i dag, afholdt møde med KK, om situationen, og her fik vi at vide, at der skal laves en ansøgning til Byg -og Miljø, idet lokalplan 255 er gældende, og at KK. skal godkende etableringen af cykelskuret.
Kommunen anbefalede, at vi tog kontakt til en byggerådgiver, med hensyn til gældende regler og rettigheder.

BE besluttede herefter, at nedsætte en ad hoc gruppe til nærmere undersøgelse og videreførelse af El-ladestanderprojektet. Peter Væver deltager, som tovholder, fra BE.

Angående ad hoc gruppen til løsning på renovering af mur ind til JJ-Film, samt renovationsløsning til skraldespande m v, har BE kontaktet Sidse (4A. 1tv), Mette og Andreas (4B. 2th), der alle har sagt ja til at indgå i gruppen. Fra BE deltager Andreas som tovholder.
Forslaget om cykelskur i haven, kan efter BE opfattelse, også indgå i arbejdsgruppen’s opgaver. Begge forslag skal fremlægges på et kommende medlemsmøde eller for en GF.

BE har efterfølgende haft kontakt med Kåre Press Kristensen fra KPK-regnvandsteknik, (vores rådgivende ingeniør fra samarbejdet med regnvandsbedet og KK)- og BE vil indkalde ham til første møde i arbejdsgruppen.
Andreas tager kontakt til Kåre og indkalder ad hoc gruppen til første møde. Andreas er BE’s repræsentant i i projektet.
Bent deltager efter behov i alle projekter.

Ad. 3). Evt
intet at berette.

ref. bf

referat fra bestyrelsesmøde 13. juli 2021

Tilstede: Bent, Peter og Andreas

Fraværende: Eigil

Dagsorden:

1)  Generalforsamling 03.08.2021.

2)  Økonomi.

3)  Evt.

Ad 1)  Generalforsamling:

Den ordinære generalforsamling er blevet udskudt - til afholdelse den 3. august 2021 kl. 17.30 i haven. Stedet er valgt af hensyn til de få, der endnu ikke er vaccineret mod Covid-19.

Hvis vejret, mod forventning, ikke tillader afholdelse denne dag, vil GF blive afviklet hurtigst muligt herefter.

Forslag til indkaldelse til GF blev tiltrådt af BE.

Udkast til beretning blev gennemgået og godkendt med mindre rettelser og præciseringer.

Udkast til forslag fra BE om nedsættelse af en arbejdsgruppe ligeledes godkendt med få præciseringer.

Peter Sørger for udsendelse af indkaldelse samt dagsorden i henhold til E/Fs vedtægter.

Ad 2) Økonomi

Peter fremlagde resultatopgørelse for perioden frem til 9. juli 2021. Resultatopgørelsen samt noter blev gennemgået og godkendt. Bilag fremlagt og underskrevet.

Ad 3) Evt.

A) Bent gjorde opmærksom på, at loftslemmene i entreen i lejlighederne på 2. sal ikke var isolerede, og at det medførte en kuldebro om vinteren. BE: Isolering vil blive foretaget inden vinter.

B) Peter meddete, at der efter skybrud, var opstået vandproblemer på en 2. sals altan, så vandet ikke kunne løbe ud af nedløbsrøret, og at en løsning af situationen endnu ikke fundet. Nedløbsrøret er blevet renset og vi afventer næste regnskyl. Er situationen ikke løst, kontaktes en tømrer for en løsning.

bf. 15.08.21  

referat fra bestyrelsesmøde 8. juni 2021

Referat af bestyrelsesmøde i E/F Erik Ballings Vej 4 den 8. juni 2021 hos Eigil (Haveforeningen Pilegården)

Tilstede: Bent, Peter, Andreas og Eigil

Dagsorden:

1). Regnskab for perioden frem til 07-06-2021(PVP)

2). Godkendelse af bilag. 

3). Klipning -og trimning af Hækkene. 

4). Udskiftning og indkøb af Havemøbler til fællesarealet. 

5)  Generalforsamling 2021. 

6).  Evt.

Ad 1).  Regnskabet for perioden frem til 07.06.21, gennemgået og kommenteret af Peter Væver. 

Det fremlagte regnskab blev herefter godkendt af BE. 

Ad 2).  Bilag godkendt og underskrevet. 

Ad 3).  På GF- 2020 blev der opnået enighed om en hækhøjde på 160 cm for alle hække på fællesområdet. 

Samtidig med at hækkene bliver klippet og trimmet - skal der indhentes tilbud (faglig kompetance) på en genopretning af bedet ved ravelinen, så dette igen, fremstår pænt, og med en blomstring der følger årstiderne. 

Peter tager kontakt til en anlægsgartner, for at indhente tilbud på ovenstående.

Ad 4).  Der er i bestyrelsen enighed om,  at indkøbe “vejrbestandige” havemøbler samt parasoller, krukker, planter og jord til erstatning for de nuværende, der er ødelagt af vejr og vind. 

Peter har undersøgt markedet, og står for indkøbet.

Ad 5).  Ved tidligere meddelelse (07.04.21) har BE stillet beboerne i udsigt, at afholdelsen af den årlige GF kunne finde sted i haven inden udgangen af juni 2021. På grund af udskydelse 

af vaccinationsprogrammet - er datoen for afholdelse af GF rykket til 03.08.21 kl 17.00 i Haven. 

Ad 6).  Evt. Peter orienterede om salget af ejerlejlighederne i 4A 1tv og 1th, samt at 4B 2 th nu også var solgt, med overtagelse 1.aug. 

ref. BF

referat fra bestyrelsesmøde 25. januar 2021

Referat af bestyrelsesmøde i E/F Erik Ballings Vej 4 den 25. januar 2021 hos Peter

Tilstede: Bent, Peterog Andreas

Dagsorden:

1) Godkendelse af Årsregnskab 2020 og Budget 2021

2) Godkendelse af bilag

3) Varmesituationen

4) Aktiviteter i foråret (jf. GF-referat)

5) Eventuelt

Ad 1) Godkendelse af Årsregnskab 2020 og Budget 2021:

Årsregnskabet gennemgået og godkendt

Budgettet gennemgået og godkendt med nedjustering af indtægterne fra P-pladsen

Ad 2) Godkendelse af bilag:

Bilag underskrevet og godkendt

Ad 3) Varmesituationen:

Der er konstateret varmeproblemer i flere lejligheder - specielt på 2. sal, var det ikke muligt at komme over de 20 grader i starten af varmesæsonen.

Feldam har gennemgået varmecentralen, udskiftet varmeveksler, varmepumpe, samt foretaget de nødvendige justeringer på anlægget - så alle lejligheder sikres den nødvendige varme for at imødegå vinteren.

Ad4) Aktiviteter i foråret (jf. G/F-referat):

GF den 27. juli 2020 pålagde BE 2 opgaver til løsning i indeværende foreningsår. En afklaring af situationen om cykelparkering, (cykellift contra cykelskur) samt forslag til løsning der gør det lettere for gangbesværede at åbne opgangsdørene indefra. (Automatisk døråbning).

Arbejdet med etablering af et cykelskur er gået i gang. Skitseforslag er udarbejdet og tilsendt til Kommunen for kommentering.

Desværre har det i løbet af efteråret og starten af vinteren vist sig nødvendigt, at foretage en større renovering/udskiftning i fyrkælderen.

Begge varmtvandsbeholderne er blevet erstattet med nye. Varmeveksler og varmepumpen er også blevet udskiftet.

Alt i alt en større udskiftning for at kunne få varme på anlægget her til vinter (jf. pkt.3).

Renoveringen har imidlertid medført, at det budgetmæssigt ikke var muligt, at fortsætte igangsættelsen af cykelskuret i daværende regnskabsperiode.

BE ønsker en drøftelse heraf, på førstkommende GF.

Muren mod JJ-Film, en renovering, eller en retablering af en helt ny mur, på vores side bør fastholdes og undersøges nærmere inden mæste GF.

Ad5) Eventuelt:

Intet at bemærke

referat fra bestyrelsesmøde 28. november 2020

Referat af bestyrelsesmøde i E/F Erik Ballings Vej 4 den 28. november 2020 hos Bent

Tilstede: Bent, Peterog Andreas

Dagsorden:

1) Status siden GF

2) Regnskab og bilag

3) Juletræ mm

4) Evt.

Ad1) Status siden GF:

a) Nødvendig udskiftning af kedlerne til varmt vand i fyrrummet, er færdiggjort af Feldam VVS

b) Monering af fjernaflæsningsmålere på alle radiatorer i ejendommen er færdiggjort af Brunata

c) Forslagsstillerne til forslaget om at bygge et cykelskur i haven, har afleveret skitse til BE med mål og forslag til etablering af et skur langs stien til genboen (Valby Langgade 70)

BE tager kontakt til Kbh. Kommune for at undersøge og sikre, at den lovmæssige hjemmel til at opføre et cykelskur på den foreslåede plads, er til stede - men samtidig også vurdere om foreningens nuværende budget kan rumme en økonomisk udgift, af denne størrelsesorden.

Ad 2) Regnskab og bilag:

BE gennemgik økonomien, efter udskiftning af de to varmtvandsbeholdere i kælderen, - og fandt det nødvendigt at en påbegyndelse af et cykelskur først igangsættes i næste budgetår, i løbet af foråret / sommeren 2021.

Regnskabet blev herefter godkendt og de foreliggende bilag underskrevet.

Ad 3) Juletræ mm:

Det blev aftalt at indkøbe et juletræ til opsætning i haven. Træet vil blive opsat og tændt den 1. dec.

I lighed med tidligere år, er der også i år indkøbt vin til omdeling pr. husstand.

Ad 4) Evt.

Intet

Mødet blev afsluttet med en let frokost.

Referat fra BE møde den 14. august 2020

Referat af bestyrelsesmøde i E/F Erik Ballings Vej 4 abc Fredag den 14/08-20 kl 16-18 i Haven. 

Tilstede: Bent, Peter og Andreas 

Fraværende med afbud: Eigil

Dagsorden;

1)  Referat fra GF-2020

2)  Konstituering

3)  Brunata udskiftning af målere 

4) MS-Total VVS

5) Vedtagne forslag fra GF

6) Økonomi

7) Tilpasning af husorden

8) Fælles internet

9) Faldprøver Elevatorer Thyssen-Krupp. 

10) Evt. 

Ad.  1.   Referat fra GF. 

Andreas ,dirigent på GF, fremlagde er referat fra generalforsamlingen - til brug for BE’s stillingstagen på mødet i dag. (Endeligt referat vil blive omdelt snarest muligt). 

Ad.  2.  Konstituering. 

BE fortsætter som hidtil. Bent konstitueres som formand, Peter som kasserer, Andreas og Eigil som medlemmer af BE. 

Ad.  3.  Brunata. 

BE’s Forslag om at udskifte til fjernaflæste målere pr. 25.10.2020 - blev vedtaget af GF. 

Peter Væver meddeler Brunata dette. 

En ejer/beboer har tilskrevet BE og udbedt sig flere tekniske specifikationer mm, om grundlaget for det vedtagne forslag. 

BE har efterfølgende videresendt samtligt modtaget materiale fra Brunata til ejeren. 

Ad. 4. MS-total.VVS. 

Vores Serviceaftale med Total-VVS, bør underkastes et nærmere eftersyn; idet omkostningerne er blevet væsentligt forhøjet, og udførelsen af arbejdet ikke opleves at følge med. 

Der tages kontakt til total-VVS for en drøftelse af dette -og samtidig undersøges muligheden  for indgåelse af Serviceaftale med anden leverendør. 

Ad.  5.   Vedtagne forslag fra GF. 

Til de tre vedtagne forslag fra generalforsamlingen: Cykellift, Cykelskur og Automatiske Døråbnere - vil BE påbegynde en dialog med forslagsstillerne - der tager udgangspunkt i de krav myndighederne stiller for sådanne projektet - forinden en egentlig tilbudsrunde iværksættes. 

Ad.  6.  Økonomi:

Resultatopgørelsen for perioden 1.ste Januar til 8 august-2020 - fremlagt og gennemgået af Kassereren. 

Opgørelsen taget til efterretning. 

Ad.  7.   Tilpasning af Husorden:

Nyt afsnit om fælles hække indsættes i Husorden med følgende tekst: 

“Fælles hække klippes hvert år af ejendommens vicevært inden sct.hans. Hækkehøjden er aftalt til 160 cm.”

Ad.  8.  Fælles Internet:

Tiden er løbet fra foreningens eget etableret internet - og der er pt. alene tilmeldt 6 brugere, der hver betaler 100 kr mdl. 

Omkostningerne er imidlertid blevet større end indtægterne, og en forhøjelse er derfor nødvendigt, hvis den nuværende situation skal fortsætte. 

BE ønsker en udfasning af ordningen -og vil snarest tage kontakt til de 6 brugere for at drøfte hvordan en udfasning kan foregå. 

Ad.  9.  Faldprøver - Elevatorer:

Faldprøve af vores elevatorer er et lovkrav fra myndighederne - men der er opstået problemer med T-K i forbindelse med deres mulighed for at udfører faldprøver på vores elevatorer. 

Uenigheden består i, at T-K fakturerer besøg, som ikke har kunnet gennemføres, fordi de ikke har haft adgang til vores opgange. 

E/F har tidligere, til T-K, udleveret nøgle til løsning af denne opgave- hvorfor vi ikke vil betale for mislykket fremmøde 

Der er dialog mellem administrator og T-K om forløbet. 

Ad. 10.  Evt:

intet. 

Referat af.BE-møde i E/F 02.09.20 kl. 12.00

Referat af.BE-møde i E/F 02.09.20 kl. 12.00 hos Eigil. 

Dagsorden:

1). MS-Total VVS:(serviceaftale)

2). Økonomi. Vedtaget Budget fra GF. 

3). Udmøntning og prioritering af GF’s  beslutninger

4). Internet

5).  Evt. 

Ad. 1. MS-Total VVS:

BE ønsker servicekontrakten med MS-Total revurderet med henblik på evt leverandørskift.  Administrator har haft kontakt til andet VVS-firma angående de opståede problemer med nedkølingen af returvandet i vores “varme system”.

Vi har fået oplyst, at det angiveligt er problemer med kedlerne, og at de trænger til udskiftning. 

En udskiftning af kedlerne vil koste i omegnen af 70.000 kr. 

BE har derfor besluttet at give 1.ste prioritet til en sådan udskiftning - så vi kan imødekomme vinteren med “rettidig omhu”. 

Som en konsekvens af dette, må nogle måske alle øvrige vedtagne forslag udskydes til næste budgetår.

Samtidig blev det besluttet at skifte VVS - leverandør til Feldam A/S. 

Arbejdet vil blive iværksat snarest muligt. 

Ad. 2.. Budgettet fra GF 2020. 

Det vedtagne budget og de midler der er tilgængelige for arbejdet i foreningsåret - er efter vedtagelsen om renovering af vores varmesystem (se ovenfor pkt 1) blevet væsentligt reduceret - hvilket medfører at  vores råderum er stærkt begrænset og BE har derfor besluttet, at øvrige vedtagne forslag fra GF udskydes til næste budgetår. 

Ad. 3. Udmøntning af GF’s øvrige vedtagne forslag:

GF besluttede, at der skulle arbejdes videre med følgende forslag: Cykellift, Cykelskur samt aut. døråbner til opgangsdørene. 

Cykel-lift og Cykelskur bør ses som et samlet cykelprojekt i realiseringen af ejendommens cykelproblemer. 

Forslagsstillerne opfordres til, hver at komme med nærmere udarbejdet forslag til løsning - og gerne med et økonomisk overslag til brug for BE’s vurdering af et realistisk igangsættelsestidspunkt. 

Etablering af aut. døråbnere afventer nærmere udredning af cykelsituationen forinden endelig prioritering de tre forslag imellem fastlægges. 

Ad. 4. Internet:

Yousee er kommet med Ny Pris på foreningens bredbånd. Prisen er sat ned til 239 kr i stedet for 729 kr om måneden, for de 6 nuværende ejere der er tilknyttet. 

Nedsættelsen ske med tilbagevirkende kraft på 1/2 år. 

Efter denne udmelding, er der ikke problemer med økonomien - hvorfor der fortsættes som hidtil og en udfasning stilles herefter indtil videre i bero. 

BE vil, som følge af ovenstående, snarest give de 6 ejere meddelelse om, hvilken konsekvens denne nedsættelsen vil få, på den fremtidige takst. 

Ad. 5. Evt. 

Intet at bemærke. 

bf. 03.09.20 



--

Bent Frisk

Referat af BE møde den 12. maj 2020 kl 12.30 afholdt i haven

Tilstede: Bent, Peter, Andreas og Eigil

 Dagsorden:

1).  Muren ind til JJ-Film

2).  Cykel-lift til kælderen. 

3).  Evt

 Ad 1:  

 Projektet for renovering af muren ind til JJ-Film har ligget alt for stille. BE har haft flere kontakter for at finde en ny entreprenør, men det er ikke lykkedes, hvorfor arbejdet ikke er påbegyndt.

 Økonomien ser også ud til at blive væsentlig dyrere end det tilbud, som desværre ikke kunne færdiggøres. 

 BE har derfor undersøgt muligheden for at kunne erstatte muren ind til naboen med et plankeværk øverst på et nyrenoveret solidt fundament. 

Jacob Jørgensen (JJ-Film), var positiv over for ideen. Men har nu meddelt, at det ikke er muligt at gå videre med en sådan løsning, idet den tilladelse J-J Film har til at have 2 ældre beboelsesvogne stående på ejendommen, er betinget af, at muren ind til os består som en brandmur. 

BE har bedt om et møde med JJ-Film, forholdsvis hurtigt, for afklaring af situationen.

På den kommende Generalforsamling vil bestyrelsen redegøre for, hvilken løsning der kan indgås aftale med JJ-Film om. 

Ad 2.

Eigil redegjorde for det indhentede forslag til etablering af en cykel-lift ned tilkælderen. En lift, (der også kan transportere gods op og ned) og økonomien ved etablering af en sådan. 

BE ønskede en uddybning af, hvordan den fungerer og hvordan den kan tilpasses vores kældernedgang, og gerne ved henvisning til et sted hvor den kan besigtiges. 

Eigil vender tilbage. 

 Ad 3:

 Evt

. intet. 

Referat fra Bestyrelsesmøde den. 10. marts

Referat af BE-møde tirsdag den 10 marts kl 13.30 hos Andreas. 

Tilstede: Bent, Peter, Andreas og Eigil.

Dagsorden:

1).  Brunata

2).  Algefjerner

3).  Muren til JJ-Film

4).  City Parkering /Din Parkering

5).  Økonomi og Bilag. 

6).  Forberedelse til GF (30/4-20)

   a).  Projekt Altaner

   b).  Aut. døråbnere  i opgangene

   c).  Cykellift til kælderen

   d).  Beretning

 7, Evt.

Ad 1).  Brunata:

BE er blevet bekendt med, at der er kommet lovkrav for forbrugsmåling. Alle manuelle forbrugsmålere skal være udskiftet senest 2027. ( digital aflæsning). 

Brunata er kommet med et tilbud for udskiftning, hvor prisen er afhængig af tidspunktet for udskiftning. Ved skift nu er tilbuddet billigere end senere.

BE er positiv overfor Brunata’s tilbud om udskiftning nu - men ønsker også at indhente tilbud fra anden udgiver inden det forelægges GF for beslutning. 

Ad 2).  Algefjerner:

Der er tiltagende algeforekomster på ejendommens sokkel og BE har derfor besluttet, at indkøbe sprøjte og algefjerner til afvaskning af ejendommen.  Der anvendes en miljømæssig godkendt algefjerner. 

Peter tager kontakt til Nicolai for at høre om han vil påtage sig opgaven. 

Ad 3).  Muren til JJ-Film. 

Peter og Bent har den 3/3 haft besøg af en konsulent fra Gramether, for at indhente nyt tilbud på muren ind til JJ-Film.- efter at den forrige murer udeblev. 

Konklusionen var klar. Det bliver ekstra dyrt, meget dyrere end det tidligere tilbud, og vil efter konsulenters bedømmelse,  kun vare i ganske få år, inden en ny renovering igen skal iværksættes. Vi har derfor været i kontakt med J. Jørgensen (JJ-Film), for at drøfte situationen. 

Tanken om muligheden for at erstatte muren med et plankeværk har været drøftet, og BE tager nu kontakt til KK for at høre om muren er fredet, eller vi kan gå videre med tanken om et plankeværk i stedet for en mur. En ide som JJ-Film er enig i. 

I den følgende drøftelse kom BE ind på muligheden for at kunne “samtænke” et cykelskur og en bedre renovationsløsning, som flere af beboerne ved tidligere lejligheder havde givet udtryk for. 

Det blev derfor  besluttet at BE til den kommende GF forsøger at indhente  et skitseforslag, der med udgangspunkt i et nyt plankeværk, også omfatter løsningen dels på et cykelskur men også på en ny og bedre måde at opbevare et stadigt stigende antal renovationsbeholdere,

Bent tager kontakt til et arkitektfirma for udarbejdelse af et sådant skitseprojekt. 

Ad 4. CityParkering / Din Parkering:

Peter og Andreas har haft møde med Din Parkering, der har fremsendt tilbud på at overtage administrationen af vores P-Plads. 

Mødet afdækkede et utalt af usikkerheder, og var på ingen måde tillidsskabende for os. 

BE er meget tilfreds med vores nuværende aftale med City-Parkering, og er ikke indstillet på at skifte. 

Ad 5. Økonomi og Bilag:

Regnskabet gennemgået og godkendt. Bilag ligeledes gennemgået og underskrevet. 

Ad 6.  Forberedelse til GF:

GF afholdes på Restaurant Avanti den 30/4-20 kl. 18.00 (alternativt i Haven til sommer)

 a).  Altanprojekt. 

BE har afholdt møde med de to ejere, der har udtrykt ønske om, at etablere altan til deres lejligheder. 

BE opfordrede dem begge, til at fremkomme med et fælles projekt, udfra de retningslinier, som blev drøftet på mødet. 

BE ønsker at se et færdigt projekt, som BE kan anbefale  - inden projektet foreligges GF til stillingstagen. 

   b).  Aut. døråbnere til opgangsdørerne:

På opfordring ønsker BE at indhente tilbud på et “handicapsystem”, så opgangsdørene kan åbnes, - når personen ikke selv har kræfter til at åbne døren. 

Tilbuddet vil, hvis BE kan nå det, og finder det anvendeligt,  blive forelagt GF. 

   c).  Cykellift til kælderen:

Eigil holder møde senere i dag med en udbyder - og vender tilbage. 

   d).  Beretning:

Bent udarbejder beretning, der forelægges BE til godkendelse på næste BE-møde, der finder sted 8/4-20 kl 15.00 hos Eigil. 

Ad 7.  Evt

Intet. 

Referat fra bestyrelsesmøde 1.2.2020

Tilstede: Bent, Peter og Andreas

Fraværende m. afbud: Eigil

 Dagsorden:

1.  Årsregnskab for E/F. 

2.  P-pladsen

3.  Muren mod øst. 

4.  Evt. 

 Ad. 1: Årsregnskabet for 2019, blev fremlagt og gennemgået af Peter, med en uddybning af de enkelte noter - hvorefter regnskabet godkendt. 

 Ad.  2. E/F’s administrator er blevet kontaktet af advokat, repræsenterende Wonderwall, der på sin klients vegne, ønskede en dialog med E/F om Wonderwall’s køb af vores P-plads. 

Peter meddelte, at situationen var blevet vendt ved et stormøde blandt ejerne, og i lighed med BE’s tidligere udmeldinger er den af E/F ejede P-plads ikke til salg. 

 Ad.  3.  Der udestår stadig en aftale om igangsætning af reparation af muren mod JJ-Film, efter at den murer vi først havde indgået aftale med ,udeblev på grund af virksomhedslukning

Peter har efterfølgende haft kontakt til anden udbyder - men har endnu ikke kunne indgå en ny aftale. BE regner med en afklaring inde. GF til april. 

 ad. 4  Evt 

Intet under evt. 

Bestyrelsesmøde den18. december 2019

 Referat af BE møde 18.12.2019 (mødet fandt sted via mailudveksling)

tilstede: Bent, Eigil, Peter og Andreas. 

Der var kun et punkt på dagsordenen: 

1).  P-pladsen

Alle i BE har fået videresendt en mail fra Peter, hvor Wonderwall ved Jesper Uttrup henvender sig til ham, med forslag til mødedatoer for et møde med BE om vores P-plads. De vil gerne købe P-pladsen til  ejendomsbyggeri, - og de har tidligere til hver enkelt ejer, fremsendt skrivelser med samme ønske herom. 

På BE-mødet i November blev skrivelserne til de enkelte ejere  drøftet, og i referatet fra mødet opfordrede BE til, ikke at foretage sig yderligere i denne sag.(se tekst til pkt 6A nederst i dette referat)

Siden sidste møde er BE ikke blevet opfordret, af ejerne, til at forfølge sagen, og den modtagne mail fra Wonderwall, har ikke ændret på BE holdning. 

Et ønske fra deres side om afholdelse af et møde om mulig køb af vores P-plads er derfor ikke aktuel. 

Som følge af den tilsendte mail fra Wonderwall til BE - og som en følge af,  at ingen ejere siden BE-mødet først i november har  henvendt sig til BE herom - har BE i dag via mail besluttet, ikke at ville foretage sig yderligere i denne sag. 

NB:

Teksten fra BE mødet 4.nov 2019 pkt 6A;

“BE er blevet gjort bekendt med, at alle ejere i ejerforeningen har modtaget en skrivelse fra ejendomsudvikler Wonderwall, hvori denne, tilbyder at købe vores P-plads, med henblik på etablering af ny ejendom. BE er ikke blevet kontaktet, støtter ikke et salg af vores P-plads og foretager sig ikke yderligere i denne sag - og opfordrer ejerne til at gøre ligeså. “

Referat fra Bestyrelsesmøde 10 juli 2019

Referat af BE-møde onsdag d.10. juli 2019 kl. 18.00 hos Bent. 

Tilstede: Peter, Andreas og Bent. Fraværende med afbud; Eigil. 

 Dagsorden:

1).  Igangværende arbejder. 

2). Regnskab og bilag. 

3). Sommerfest lørdag 13/7. 

4). City Parkering

5).  Eventuelt

 Ad 1. Mureren (Firma Murerborg). 

Peter har haft kontakt til mureren, der pt. har meget presserende arbejde, så en startdato for arbejdet med renovering af muren til JJ-Film vil blive udskudt. 

Peter kontakter ham igen om 14 dage, for en afklaring af, hvornår arbejdet kan forventes påbegyndt og afsluttet. 

 Ad  2. Regnskab & Bilag

Regnskabet gennemgået og godkendt og bilag underskrevet. 

 Ad  3. Sommerfest i haven (13/7)

Programmet for sommerfesten drøftet, og arbejdsopgaverne fordelt. 

Der er tilmeldt 17 personer, og vi starter kl 15.00 med velkomst ved administrator Peter Væver, der gennemgår dagens forløb. 

 Ad  4. City Parkering

Ejerforeningen har modtaget en meddelelse. fra City-Parkering, hvor det indskærpes, at ejerforeningens mulighed for fremover at tilbagekalde. udstede P-bøder ikke vil blive eftergivet, hvis fristen på 10 dage ikke er overholdt. 

Altså evt tilbagekaldelse af udskrevne bøder skal ske indenfor tidsfristen 10 dage efter udskrivelsesdatoen - og kan kun tilbagekaldes af de personer fra BE, som city-parkering har indgået aftale herom med. I vores aftale med city-parkering er det Andreas og Peter.

 BE tager Skærpelsen til efterretning, og det meddeles ejerforeningens medlemmer dels gennem dette referatet, og dels mundtligt til de fremmødte til sommerfesten. 

Ad  5. Evt. 

Der er kommet nye ejere i 4C 1.th. - med overtagelse medio august. 

Referat fra bestyrelsesmøde 6.3.2019

Referat af BE-møde afholdt onsdag den 06.03.19 kl.  19.00 hos Bent.

Tilstede: fra BE: Bent, Peter, Andreas og Eigil.

Dagsorden:

1).  Gaihede (vedligeholdelsesplan)

2).  Økonomi & Bilag

3).  Muren ind til JJ-Film

4).  Evt

Ad 1.  Be har nu modtaget den endelige udgave af Ny Vedligeholdelsesplan (marts 2019) for ejendommens tilstand.

Eksemplar kan udlånes hos Peter.

Planen beskriver overordnet, at vi har en god og sund ejendom i en fin stand.

Dog anbefales det, at visse af de nævnte tiltag i planen igangsættes snarest muligt.

Peter gennemgik konklusionerne og Gaihede’s forslag til vedligeholdelsesbudget for de kommende 10 år.

Planen gør blandt andet opmærksom på nedenstående, lidt større tiltag:

Det drejer sig om konstatering af skader på undertag, lugtgener i tagrummet, rensning og imprægnering af facaden (nanobehandling) - samt brandsikring af elevatorer.

Ved afklarende møde med Gaihede (Lennert. M. Weidekamp bygningsingeniør) den 01.03.19 blev de påpegede tiltag til vedligeholdelsesopgaver drøftet mere indgående med henblik på en afklaring og en prioritering af disse.

Ved BE-mødet i dag, besluttede en enig BE efter forslag fra Gaihede, at Brand sikring af elevatorer, skader på undertaget, samt lugtgenerne i tagrum og i lejligheder skulle prioriteres i nævnte rækkefølge og igangsættes nu - medens Nanobehandlingen af facaden kunne afvente til et senere tidspunkt.

(BE er for nylig, blevet gjort opmærksom på ustabil elevatordrift i 4B. En situation, der med denne prioritering er taget hånd om).

Gaihede har på BE opfordring indhentet tilbud på de tiltag som BE har ønsket igangsat først.

Økonomien i de indhentede tilbud er i en størrelsesorden som kan rummes i foreningens vedligeholdelsesbudget for de næste 2 år.

Udbedringen af skader på undertaget, lugtgenerne i tagrum og lejligheder samt brand -og kvalitetssikring af elevatorerne er derfor sat i gang, med en aftale med Gaihede (bygningsingeniør Lennert) om at styre arbejdet med disse udbedringer, så alt bliver udført sikkert, ansvarligt efter gældende bestemmelser og med den aftalte kvalitet.

 Ad 2.  Bilag underskrevet og Resultatopgørelse for perioden 1 jan - 6 marts 2019 fremlagt og godkendt.

Ad 3.  Muren til JJ-Film

JJ-Film har nu accepteret det af foreningen indhentede tilbud, på udbedring og reparation af skaderne på muren mellen vores ejendomme. (jvf. referat fra mødet 04.02-19).

Arbejdet vil herefter gå igang så snart vejret tillader det.

Ad 4.  Evt.

Intet.

Referat fra bestyrelsesmøde den 4.2.2019

Referat af BE-møde 04.02.19, kl .15.00 hos Bent. 

Tilstede: Peter Væver, Andreas Møller og Bent Frisk. 

Fraværende med afbud: Eigil Sabroe. 

Dagsorden:

1.  Godkendelse af bilag. 

2.  Godkendelse af Årsregnskab. 

3.  Forslag til budget 2019.  

4.  Status vedr. Gaihede.  

5.  Status vedr. JJ-Film. 

6.  Status vedr.  Elevatorer. 

7.  Status vedr.  Regnvandsbed. 

8.  Evt. 

 Ad. 1.  Godkendelse af bilag. 

Bilag underskrevet og godkendt. 

Ad. 2.  Godkendelse af Årsregnskab. 

Årsregnskabet fremlagt, gennemgået og godkendt. 

 Ad. 3.  Forslag til budget 2019. 

Det fremlagte forslag til budget gennemgået og godkendt. 

 Ad. 4.  Status vedr. Gaihede. 

Den endelige rapport fra Gaihede er endnu ikke modtaget - men i budgettet for 2019, er evt udgifter i forbindelse med rapporten forsøgt tilgodeset. 

 Ad. 5.  Status vedr. JJ-Film (muren)

BE har på sit møde i dag besluttet, at såfremt JJ-Film (v. Jacob Jørgensen) er enig i BE’s valg af entreprenør til reparation af muren ind til dem - så afholder hver part halvdelen af det indhentede tilbud fra Murer Borg. 

Accept fra Jacob Jørgensen afventes. 

 Ad. 6.  Status vedr. Elevatorer. 

Elevatorerne er blevet udateret med alarmkontakt i henhold til lovkrav af 1/1-18, og telefonerne i elevatorerne er herefter nedtaget. 

 Ad. 7.  Status vedr. Regnskabsbed. 

Ved møde i HOFOR 30/1-19 er det aftalt at vedligeholdelse af regnvandsbeddet fremover udføres af E/F men udgiften hertil afholdes af HOFOR. 

BE tager kontakt til Nikolai for at få ham til at overtage vedligeholdelsen. 

 Ad. 8.  Evt. 

intet. 

Referat af BE-Møde afholdt tirsdag den 18. december 2018

 I mødet deltog: Peter Væver, Andreas Møller, Eigil Sabroe samt Bent Frisk. 

(under pkt 3 Altaner deltog Peter Hviid)

 Dagsorden:

1).  Tilbud på mur til JJ-Film

2).  Gaihede Rapport

3).  Altaner 4A, 1 og 2 th. 

4).  Regnskab 

 Ad.  1).  Tilbud på mur til JJ-Film:

 BE har modtaget 1 ekstra tilbud på reparation af muren ind til JJ-Film. 

Der foreligger herefter 2 tilbud, som begge er tilsendt JJ-Film med ønske om hurtig stillings tagen og beslutning, så arbejdet kan igangsættes til foråret, når vejret tillader det. 

 Ad.  2).  Gaihede Rapport:

 BE har i november 2018 fået udarbejdet en ny og opdateret rapport for vedligehold af ejendommen af Gaihede (Rådgivende Ingeniørfirma). 

I rapporten er der lagt stor vægt på tag og facader. 

Ud over de konkrete vedligeholdelsesarbejder, som er klart afdækket forudsættes det, at der foretages en gennemgang (eksperter) af taget. Dette med henblik på, at få eventuelle tiltag indarbejdet i vedligeholdelsesplanen. Gennemgangen af taget indeholder også en afdækning af de lugtgener, som opstår på øverste etage samt loft. 

Herudover foreslår rapporten en nano- behandling af facaden, der har til formål at imødegå skader fra fortovet med videre.

 BE godkender at der igangsættes en forundersøgelse af ovenstående. (Økonomi hertil afsættes i budgettet). 

 Ad.  3).  Altaner (4A, 1ste og 2 sal th):

 Peter Hviid deltog under dette punkt. 

Ejerne af lejlighederne 4A, 1th og 4A 2th har henvendt sig til bestyrelsen med ønsket om at få etableret altan på deres lejligheder. 

BE opfordrer de 2 ejere til at få udarbejdet et altanprojekt af et rådgivende ingeniørfirma. Et eventuelt færdigt projekt kan fremlægge det for BE og senere for generalforsamlingen til endelig godkendelse. Det er vigtigt at alle omkostninger i forbindelse med projektet isoleres og afregnes med de pågældende ejere. 

 Ad.  4).  Regnskab:

 Regnskab samt bilag fremlagt til godkendelse. 

Begge dele godkendt.